Co dalej

Ogólne rozmowy o projekcie.
Awatar użytkownika
Anarchy97
Administrator
Posty: 1166
Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 20:19
13
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Co dalej

Post autor: Anarchy97 »

Pod swoją nieobecność usiłowałem znaleźć kogoś, kto lepiej ogarnia BB.

Z racji tego, że umiejętności wszystkich ludzi z naszego forum razem zebranych są za małe, by pisać tak rozbudowaną grę jak Throwback w tak przestarzałym języku jak Blitz, uruchomiłem kilka starych kontaktów z Warsztatu.

Udzielało się tam dwóch gości, każdy z nich w 2013 roku oferował swoją programistyczną pomoc w tworzeniu gry.
Jednak od tamtego czasu sporo się pozmieniało, teraz żaden z nich nie wyraził chęci współpracy.

Throwback aktualnie jest takim stadium, że już praktycznie ja nawet nie wiem co się tam dzieje, mimo że to właśnie ja powinienem to wiedzieć.

Być może (a nawet na pewno) mam za małe doświadczenie w kodowaniu, a kod który w sumie liczy ileś tysięcy linijek to dla mnie zdecydowanie z dużo.

U nas na forum też nikt poza mną i Małym nie miał do tej pory styczności z Blitzem, a całkowity żółtodziób po prostu nie ma możliwości zabrania się za to, bo kod jest zbyt skomplikowany, żeby mógł być dla kogoś polem do poznawania tego języka.
Jak ktoś nie robił nigdy nic w BB, to tego kodu nie ugryzie z żadnej strony.

Pisanie gry przerasta nasze - a przynajmniej moje - umiejętności, więc myślę że lepszą drogą byłoby znalezienie innego engine'a, najlepiej żeby nie był oparty na 15-letniej technologii jak BB, tyle że ja się na tym kompletnie nie znam, bo taki ze mnie programista jak rybak.

No, ale. Mamy trochę modeli, mamy fabułę, mamy też mniej więcej wizję, jak gra miałaby wyglądać.
Potrzeba nam tylko programisty, który będzie zdolny do zrobienia tej gry.
Wyrwaliśmy się trochę z motyką na słońce, bo był taki czas, że sam wierzyłem w to, że tą grę kiedyś skończymy. Do pewnego momentu szło dosyć gładko (mimo że BB wiele razy płatał nam figle, męczyliśmy się z cząsteczkami, z cieniami...), jednak w pewnym momencie wszystko na raz stanęło, bo nie było wiadomo za co się w ogóle zabierać, bo roboty było za dużo, a umiejętności za mało.

Nie mam mózgu do robienia aż takich rzeczy.

No i pytanie - co dalej? Projekt leży, nie ma co ukrywać. Od dłuższego czasu nie ma żadnego postępu.
A wyjść jest kilka.

1) Możemy wstawić grę w takim stanie jak jest, a jest w stanie kiepskim, tylko po to żeby ludzie z forum mogli sobie pojeździć bez sensu po planszy.

2) Możemy próbować szukać kogoś, kto dokończy grę w BlitzBasic

3) Możemy zmienić silnik, zacząć robić wszystko od nowa, ale też nie w 2 osoby (bo to samobójstwo), tylko przynajmniej w kilka, stworzyć ogarniętą ekipę, gdzie każdy będzie robił coś co umie dobrze, żeby nikt nie musiał po nim poprawiać.

Proszę o poważne odpowiedzi, o poważne myślenie, po prostu sprawa jest taka, czy komukolwiek będzie chciało się ciągnąć ten projekt.


Pozdrawiam.
Obrazek
Obrazek
Konto zablokowane przez administratora.
Awatar użytkownika
Blastoren
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: czwartek 19 cze 2014, 13:04
9

Re: Co dalej

Post autor: Blastoren »

No to się wypowiem.
Jako że wróciłem możecie na mnie liczyć, moge się jakimiś grafikami, logami itp. pobawić :>
Wg. mnie:
Punkt 1 i 3.
1- Wypuście co zrobiliście, a nóż kiedyś się przyda. A no i fajnie się tak jeździ ( przynajmniej dla mnie)
2- Nie warto. Co za przjemność? Żadna ;) (Też wg. mnie :D )
3- Najlepsze wg. mnie. Osobiście proponuję:

Unity 3D - dobry silnik, znany, dużo dodatków w necie.
Blender - Lizak coś o nim wspominał
3D Rad - Sama grafika okropna nie jest, ludzi wyciągali z niego wiele. Jest też najłatwiejszy w obsłudze. Niestety fizyka gry itp. jest lekko mówiąc słaba.

Pozdrawiam
Wcześniej byłem LacharosPL
Awatar użytkownika
stirlitz
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: czwartek 01 sie 2013, 08:24
10
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: Co dalej

Post autor: stirlitz »

Myślę, że punkt 3 to najlepsze rozwiązanie. Ze względu na to, że jako tako ogarniam Wingsa, to mogę jakieś modele robić.
Dodam jeszcze takie pytanie od siebie: założeniem projektu dalej ma być możliwość uruchomienia tego na starym sprzęcie?
„Rzeczy niemożliwe mogę załatwić od ręki, ale na cud trzeba poczekać.” Zmiennicy
Obrazek
Obrazek
Wcześniej nienormalny12.
Awatar użytkownika
Maly
Administrator
Posty: 1086
Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 14:28
13
Lokalizacja: Groß Born
Kontakt:

Re: Co dalej

Post autor: Maly »

Jeśli mamy użyć jakiegoś nowszego silnika, to z uruchomieniem na starszym sprzęcie (bez shader model 3.0 itp.) może stać się niemożliwe.
Obrazek
Awatar użytkownika
Anarchy97
Administrator
Posty: 1166
Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 20:19
13
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Co dalej

Post autor: Anarchy97 »

W przypadku mojego sprzętu to jest to na bank niemożliwe. 3DRadem już się kiedyś bawiłem, szczerze mówiąc nie uważam żeby był to ?engine? (?program?) w którym można by robić rozbudowane gry.

Max jego możliwości jest pokazany w demówkach, niestety to wszystko.

Więc szukamy człowieka, który ma chęci, sprzęt i smykałkę do robienia gry, wymagane jest JAKIEKOLWIEK pojmowanie programowania, czyli na forum nie bardzo mamy z czego wybierać.
Obrazek
Obrazek
Konto zablokowane przez administratora.
Awatar użytkownika
Lizak
Wtajemniczony
Posty: 283
Rejestracja: sobota 19 lut 2011, 18:24
13
Lokalizacja: Pomorze

Re: Co dalej

Post autor: Lizak »

Mówiłem już dawno temu, żebyś sobie kogoś do pomocy znalazł. :/

1. Dla ciekawości można
2. Słabo to widzę.
3. Tak. Unity, Torque 3D, Source, Cry Engine(1 - stary, ale ładny, odpala nawet na lodówkach)?

Ja jestem do usług.
Awatar użytkownika
Maly
Administrator
Posty: 1086
Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 14:28
13
Lokalizacja: Groß Born
Kontakt:

Re: Co dalej

Post autor: Maly »

W kraj endżin jest słaba fizyka pojazdów.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lizak
Wtajemniczony
Posty: 283
Rejestracja: sobota 19 lut 2011, 18:24
13
Lokalizacja: Pomorze

Re: Co dalej

Post autor: Lizak »

W dotychczasowym Throwbacku też nie była najlepsza.
Awatar użytkownika
Maly
Administrator
Posty: 1086
Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 14:28
13
Lokalizacja: Groß Born
Kontakt:

Re: Co dalej

Post autor: Maly »

Ale i tak lepsza. :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Bulo
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: piątek 29 lip 2016, 22:18
7
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Co dalej

Post autor: Bulo »

a może jMonkeyEngine :?:

i olej archaiczny sprzęt. no chyba, że chcesz żeby ruszyło też na 68k :lool:
Zanim wyślesz wiadomość - sprawdź w słowniku czy błędów nie ma.
Nie obrażaj.
https://www.youtube.com/watch?v=nBqa0zLAB-8
https://www.youtube.com/watch?v=WuCTke1Yw3I
Awatar użytkownika
Maly
Administrator
Posty: 1086
Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 14:28
13
Lokalizacja: Groß Born
Kontakt:

Re: Co dalej

Post autor: Maly »

Temat jest już wysoce nieaktualny i gra jest dalej rozwijana na silniku Blitz3D.
Obrazek
Awatar użytkownika
Anarchy97
Administrator
Posty: 1166
Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 20:19
13
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Co dalej

Post autor: Anarchy97 »

Od czasu założenia tego tematu gra jednak JAKOŚTAM ruszyła :)
Jakimś cudem prace idą naprzód, i jesteśmy już zdecydowanie bliżej końca niż początku.

BlitzBasic został, komputer mam nadal ten sam (jak to ująłeś - ARCHAICZNY), więc zmiana silnika nie wchodzi za bardzo w grę.
Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Na razie STAY TUNED :)
Obrazek
Obrazek
Konto zablokowane przez administratora.
ODPOWIEDZ