Prace nie stoją, męczę mapkę, ale przez niewyjaśnioną awarię wings3d na moim sprzęcie (a usterki tej w żaden sposób nie jestem w stanie usunąć) byłem zmuszony ściągnąć inny program (blender), i uczyć się go od zera, jak na razie z mizernym skutkiem
Stary zarys fabuły skasowałem, bo jednak to się kupy nie trzymało
Dlatego nowy jest wskazany, i będzie mile widziany, jak ktoś ma jakąś sensowną koncepcję historii od początku gry do samego końca (żeby się to kupy trzymało, było logiczne itd), ale z fabułą to nie ma pośpiechu, bo w takim tempie, jakie mam teraz, to ja tej mapki nie skończę za 10 lat.
Od dłuższego czasu uważam, że ratunkiem dla projektu byłoby znalezienie modelarza, który podjąłby się zrobienia mapki od początku do końca, tak żeby nie trzeba było robić nic za niego, zdać się na jego gust i umiejętności, wtedy problem mapki z głowy. Wtedy mi zostałoby już niewiele roboty, bo sama gra w aktualnym stadium praktycznie nadaje się do grania. Misje będą robione każda w osobnym .exe, a ich uruchamianie jednego po drugim będzie zadaniem zewnętrznej aplikacji pełniącej też funkcję menu, więc robienie każdej z nich zajmie góra 2 dni, jeśli wszystko będzie zaplanowane. A myślę że na początek to tak z 15 misji w zupełności wystarczy. Oczywiście jest możliwość zrobienia 2 albo 3 poziomów trudności, ale wtedy to po prostu każdą misję trzeba napisać 2 lub 3 razy, każdorazowo zwiększając jej trudność.
Dla osób które chcą myśleć nad fabułą - przypominam, że możliwe elementy misji to:
- przewóz (na czas, lub na "ostrożność" - czyli delikatne ładunki trzeba dostarczyć bez uszkodzeń, lub nie przekraczając pewnej prędkości)
- ucieczka (przed innym pojazdem - policja, czarna wołga, celem jest przeczekanie określonego czasu poza zasięgiem ścigającego nas pojazdu)
- pościg (innego pojazdu, jakiegokolwiek, celem jest dogonienie go)
- śledzenie (klasyczne pilnowanie dystansu od śledzonego pojazdu, nie za blisko, nie za daleko, znany typ misji z innych gier)
- wyścig (dual, albo z większą ilością przeciwników - bez znaczenia)
- niszczenie innego pojazdu (oczywiście tylko zderzeniami, na tyle sobie możemy pozwolić, żadnych broni)
- jak to się do czegoś przyda, to mam jeszcze napisany gotowy system liczenia punktów za skoki pojazdem
AI w takiej postaci, w jakiej jest teraz, pozwala na zrobienie wszystkich powyższych typów misji, to jest gotowe.
Ale tak jak mówię - bez mapki jesteśmy w du***, wszystko zależy od niej.
Uderzajcie do znajomych/nieznajomych grafików z innych forów o grach/modelarstwie.
Miałem układ z wojskim, że jak dam teren, to on zrobi miasteczko, ale nie jestem w stanie tego terenu skończyć, nie wiem ile to jeszcze zajmie czasu, miesiąc, rok, dekadę...
MAPKA, MAPKA, MAPKA, wszystko się o nią rozbija. Kto ma znajomości - niech je uruchomi.
A co do muzyki - myślę że można zrobić folder "music" w grze, i tam każdy sobie powrzuca co chce - problem licencji z głowy, bo nie dołączymy do gry żadnych ścieżek obciążonych prawami autorskimi, a wasze pirackie MP3, które trzymacie na komputerach to już nie problem wydawcy gry ("wydawcy" - to zdecydowanie za dużo powiedziane
)
Jeśli napisałem coś nie po polsku, to przepraszam, bo pisałem szybko
pozdro