Throwback: powrót do PRL-u

Ogólne rozmowy o projekcie.
Awatar użytkownika
Ydur
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 15:41
7

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Ydur »

Marcin443727 pisze:Chyba łatwiej będzie się dogadać z jakimś miernym ulicznym rapsem i to na farcie, bo za darmo to ************** a nie soundtrack, ale z tego co pamiętam to anarchy miał sam coś ogarnąć.

Lekka edycja //Maly
No, ale gdyby się jakimś cudem zdobyło darmową licencję na jakieś piosenki z tamtej epoki, to dodało by to dodatkowego klimatu.
Albo gdyby się zrobiło pełnoprawne radio jak w GTA to by bylo jescze lepiej.

"Lekka edycja //Maly" Teraz to wogóle nie wiadomo, co marcin miał na myśli
Awatar użytkownika
Gierappa
Obeznany
Posty: 675
Rejestracja: środa 01 lut 2012, 11:47
12

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Gierappa »

Na myśli miałem coś w coś innego, ale później chciałem to zmienić na dostanie w morde po pijaku.
Awatar użytkownika
Ydur
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 15:41
7

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Ydur »

Marcin443727 pisze:Na myśli miałem coś w coś innego, ale później chciałem to zmienić na dostanie w morde po pijaku.
Według mnie nie pasuje to określenie.
A co do fabuły, to wymyśliłem taki zarys początku: Cośtam zrobiliśmy i przesiedzieliśmy parę lat w więzieniu. Po wyjściu okazuje się, że nasza dziewczyna nas porzuciła i znalazła sobie nowego chłopaka. Chcąc odciąć się od szystkiego przeprowadzamy się z Warszawy do jakiegoś mniejszego miasta. Po drodze zabieramy autostopowicza, który okazuje się mieć kontakty i pomaga nam później dostać miejsce pracy w taksówkach (w Warszawie też tak pracowaliśmy), bo jesteśmy obecnie dosyć biedni. I pierwsza misja w grze mogłaby być związana z taksówką.
Co wy na to?
Bez tytułuw png.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Maly
Administrator
Posty: 1086
Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 14:28
13
Lokalizacja: Groß Born
Kontakt:

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Maly »

Trzeba czekać na wypowiedź autora gry.
Obrazek
Awatar użytkownika
Anarchy97
Administrator
Posty: 1166
Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 20:19
13
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Anarchy97 »

Prace nie stoją, męczę mapkę, ale przez niewyjaśnioną awarię wings3d na moim sprzęcie (a usterki tej w żaden sposób nie jestem w stanie usunąć) byłem zmuszony ściągnąć inny program (blender), i uczyć się go od zera, jak na razie z mizernym skutkiem :/

Stary zarys fabuły skasowałem, bo jednak to się kupy nie trzymało :D Dlatego nowy jest wskazany, i będzie mile widziany, jak ktoś ma jakąś sensowną koncepcję historii od początku gry do samego końca (żeby się to kupy trzymało, było logiczne itd), ale z fabułą to nie ma pośpiechu, bo w takim tempie, jakie mam teraz, to ja tej mapki nie skończę za 10 lat.

Od dłuższego czasu uważam, że ratunkiem dla projektu byłoby znalezienie modelarza, który podjąłby się zrobienia mapki od początku do końca, tak żeby nie trzeba było robić nic za niego, zdać się na jego gust i umiejętności, wtedy problem mapki z głowy. Wtedy mi zostałoby już niewiele roboty, bo sama gra w aktualnym stadium praktycznie nadaje się do grania. Misje będą robione każda w osobnym .exe, a ich uruchamianie jednego po drugim będzie zadaniem zewnętrznej aplikacji pełniącej też funkcję menu, więc robienie każdej z nich zajmie góra 2 dni, jeśli wszystko będzie zaplanowane. A myślę że na początek to tak z 15 misji w zupełności wystarczy. Oczywiście jest możliwość zrobienia 2 albo 3 poziomów trudności, ale wtedy to po prostu każdą misję trzeba napisać 2 lub 3 razy, każdorazowo zwiększając jej trudność.

Dla osób które chcą myśleć nad fabułą - przypominam, że możliwe elementy misji to:

- przewóz (na czas, lub na "ostrożność" - czyli delikatne ładunki trzeba dostarczyć bez uszkodzeń, lub nie przekraczając pewnej prędkości)
- ucieczka (przed innym pojazdem - policja, czarna wołga, celem jest przeczekanie określonego czasu poza zasięgiem ścigającego nas pojazdu)
- pościg (innego pojazdu, jakiegokolwiek, celem jest dogonienie go)
- śledzenie (klasyczne pilnowanie dystansu od śledzonego pojazdu, nie za blisko, nie za daleko, znany typ misji z innych gier)
- wyścig (dual, albo z większą ilością przeciwników - bez znaczenia)
- niszczenie innego pojazdu (oczywiście tylko zderzeniami, na tyle sobie możemy pozwolić, żadnych broni)
- jak to się do czegoś przyda, to mam jeszcze napisany gotowy system liczenia punktów za skoki pojazdem ;)

AI w takiej postaci, w jakiej jest teraz, pozwala na zrobienie wszystkich powyższych typów misji, to jest gotowe.
Ale tak jak mówię - bez mapki jesteśmy w du***, wszystko zależy od niej.
Uderzajcie do znajomych/nieznajomych grafików z innych forów o grach/modelarstwie.
Miałem układ z wojskim, że jak dam teren, to on zrobi miasteczko, ale nie jestem w stanie tego terenu skończyć, nie wiem ile to jeszcze zajmie czasu, miesiąc, rok, dekadę...

MAPKA, MAPKA, MAPKA, wszystko się o nią rozbija. Kto ma znajomości - niech je uruchomi.
A co do muzyki - myślę że można zrobić folder "music" w grze, i tam każdy sobie powrzuca co chce - problem licencji z głowy, bo nie dołączymy do gry żadnych ścieżek obciążonych prawami autorskimi, a wasze pirackie MP3, które trzymacie na komputerach to już nie problem wydawcy gry ("wydawcy" - to zdecydowanie za dużo powiedziane ;) )

Jeśli napisałem coś nie po polsku, to przepraszam, bo pisałem szybko ;)
pozdro
Obrazek
Obrazek
Konto zablokowane przez administratora.
Awatar użytkownika
Gierappa
Obeznany
Posty: 675
Rejestracja: środa 01 lut 2012, 11:47
12

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Gierappa »

Proponował bym jeszcze dodać lekki tuning pojazdów, opierający się głównie o silnik, skrzynie biegów (bo w tym czasie to nawet to nie było zbyt popularne a co dopiero spoilery, stickery itp.) oraz możliwość zatrzymania przez policje, jeżeli np. damy się otoczyć lub rozbijemy się i po prostu już nie będzie gdzie uciec i miało by to takie konsekwencje że zapisało by się to statystykach, straciliśmy byśmy troche pieniędzy (jeżeli będą), troche wirtualnego czasu (jeżeli będzie) i niezaliczylibyśmy misji jeżeli jakąś aktualnie robiliśmy (coś jak w GTA). Proponowałbym bym też dodać coś takiego jak jest w NFS Most Wanted 2012, czyli szukanie auta po mieście, na początek dostajemy jedno auto i musimy drugie znaleźć, które stoi gdzieś w mieście, bez niego nie będziemy mogli podjąć niektórych misji i wogle nie będziemy mogli nim jeździć w trybie fabularnym jeżeli go nie znajdziemy.

EDIT:
Jeżeli chodzi o pomoc przy mapce to mogę spróbować pomóc przy jakiś pierdołach, takich jak chociażby płoty, skrzynki, jakiś pomnik itd.
Awatar użytkownika
Ydur
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 15:41
7

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Ydur »

Anarchy97 pisze:Prace nie stoją, męczę mapkę, ale przez niewyjaśnioną awarię wings3d na moim sprzęcie (a usterki tej w żaden sposób nie jestem w stanie usunąć) byłem zmuszony ściągnąć inny program (blender), i uczyć się go od zera, jak na razie z mizernym skutkiem :/

Stary zarys fabuły skasowałem, bo jednak to się kupy nie trzymało :D Dlatego nowy jest wskazany, i będzie mile widziany, jak ktoś ma jakąś sensowną koncepcję historii od początku gry do samego końca (żeby się to kupy trzymało, było logiczne itd), ale z fabułą to nie ma pośpiechu, bo w takim tempie, jakie mam teraz, to ja tej mapki nie skończę za 10 lat.

Od dłuższego czasu uważam, że ratunkiem dla projektu byłoby znalezienie modelarza, który podjąłby się zrobienia mapki od początku do końca, tak żeby nie trzeba było robić nic za niego, zdać się na jego gust i umiejętności, wtedy problem mapki z głowy. Wtedy mi zostałoby już niewiele roboty, bo sama gra w aktualnym stadium praktycznie nadaje się do grania. Misje będą robione każda w osobnym .exe, a ich uruchamianie jednego po drugim będzie zadaniem zewnętrznej aplikacji pełniącej też funkcję menu, więc robienie każdej z nich zajmie góra 2 dni, jeśli wszystko będzie zaplanowane. A myślę że na początek to tak z 15 misji w zupełności wystarczy. Oczywiście jest możliwość zrobienia 2 albo 3 poziomów trudności, ale wtedy to po prostu każdą misję trzeba napisać 2 lub 3 razy, każdorazowo zwiększając jej trudność.

Dla osób które chcą myśleć nad fabułą - przypominam, że możliwe elementy misji to:

- przewóz (na czas, lub na "ostrożność" - czyli delikatne ładunki trzeba dostarczyć bez uszkodzeń, lub nie przekraczając pewnej prędkości)
- ucieczka (przed innym pojazdem - policja, czarna wołga, celem jest przeczekanie określonego czasu poza zasięgiem ścigającego nas pojazdu)
- pościg (innego pojazdu, jakiegokolwiek, celem jest dogonienie go)
- śledzenie (klasyczne pilnowanie dystansu od śledzonego pojazdu, nie za blisko, nie za daleko, znany typ misji z innych gier)
- wyścig (dual, albo z większą ilością przeciwników - bez znaczenia)
- niszczenie innego pojazdu (oczywiście tylko zderzeniami, na tyle sobie możemy pozwolić, żadnych broni)
- jak to się do czegoś przyda, to mam jeszcze napisany gotowy system liczenia punktów za skoki pojazdem ;)

AI w takiej postaci, w jakiej jest teraz, pozwala na zrobienie wszystkich powyższych typów misji, to jest gotowe.
Ale tak jak mówię - bez mapki jesteśmy w du***, wszystko zależy od niej.
Uderzajcie do znajomych/nieznajomych grafików z innych forów o grach/modelarstwie.
Miałem układ z wojskim, że jak dam teren, to on zrobi miasteczko, ale nie jestem w stanie tego terenu skończyć, nie wiem ile to jeszcze zajmie czasu, miesiąc, rok, dekadę...

MAPKA, MAPKA, MAPKA, wszystko się o nią rozbija. Kto ma znajomości - niech je uruchomi.
A co do muzyki - myślę że można zrobić folder "music" w grze, i tam każdy sobie powrzuca co chce - problem licencji z głowy, bo nie dołączymy do gry żadnych ścieżek obciążonych prawami autorskimi, a wasze pirackie MP3, które trzymacie na komputerach to już nie problem wydawcy gry ("wydawcy" - to zdecydowanie za dużo powiedziane ;) )

Jeśli napisałem coś nie po polsku, to przepraszam, bo pisałem szybko ;)
pozdro
No to gdyby wam się podobał mój obecny pomysł początku i by przetrwał do finalnego produktu, to pierwszą, tudzież parę pierwszych misji to by było przewóz, ostrożnie, i w miarę szybko (lecz nie za szybko) trza by było przewieźć pasażera.
ps. A byłyby jakieś poboczne misje, na przykład przewóz autostopowicza, albo nieoficjalne wyścigi?
ps2. Czy będą CUTSCENKI???
Awatar użytkownika
Anarchy97
Administrator
Posty: 1166
Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 20:19
13
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Anarchy97 »

Nie będzie cutscenek, bo w ogóle nie robimy animowanych postaci.

Do każdej misji będzie się dostawało wytyczne (do wglądu w trakcie robienia misji), gdzie będzie napisane po kolei co trzeba zrobić. Może to po prostu wyglądać jak zwyczajny list od szefa napisany na maszynie.

Z tego wynika, że w wytycznych nie będzie np. mapki gdzie trzeba jechać, dlatego jak będziemy już mieli (KUURWA MAĆ) mapkę, to konieczne będzie ponazywanie na niej ulic. Plan miasteczka również będzie cały czas do wglądu, na przykład będzie się pojawiał na ekranie przy naciśnięciu klawisza "M".

W liście od szefa z wytycznymi do misji będzie nazwa, a gracz sam sobie sprawdzi na mapie gdzie ma jechać, ot takie utrudnienie, przecież w latach '70 nie było GPS :)
Obrazek
Obrazek
Konto zablokowane przez administratora.
Awatar użytkownika
Gierappa
Obeznany
Posty: 675
Rejestracja: środa 01 lut 2012, 11:47
12

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Gierappa »

A jeżeli chodzi o pracodawców, to będzie jakiś dubbing, czy po prostu napisy?
Awatar użytkownika
Ydur
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 15:41
7

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Ydur »

Marcin443727 pisze:A jeżeli chodzi o pracodawców, to będzie jakiś dubbing, czy po prostu napisy?
Jeśli będzie potrzeba, to mogę dać dubbing dzieciaka (bo nim jestem xD)
a co do fabuły dalej mam taki pomysł:
Pracowanie w taxi -2 misje
odchodzimy od taxi dla stworzenia
własnej firmy przewozowej -3 misje
[gdzieś pomiędzy tymi misjami byłyby 2 wyścigi czyli 2 misje]
bierzemy udział w nielegalnym wyścigu -1 misja
po tym wyścigu ludzie zdenerwowani przegraną swoich idoli niszczą nam samochód
gdy samochód czeka w warsztacie nami zaczyna interesować się mafia (czy coś takiego)
kończy się epizod 1: PROLOG
co wy na to?
Awatar użytkownika
Gierappa
Obeznany
Posty: 675
Rejestracja: środa 01 lut 2012, 11:47
12

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Gierappa »

RudyHipis pisze: kończy się epizod 1: PROLOG
Nie doczytałeś że nie będzie cutscenek, więc prologu teoretycznie też nie będzie.
Awatar użytkownika
Ydur
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 15:41
7

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Ydur »

doczytałem, to nie zmienia faktu, że z napisami i samą rozgrywką może być prolog.
ale myślę, że choć cutscenek nie będzie to jakieś krótkie intro MUSI być. Choćby:
~~~~~~~ przedstawiają:
THROWBACK:
powrót do PRL-u
Ostatnio zmieniony poniedziałek 21 sty 2019, 22:46 przez Ydur, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Anarchy97
Administrator
Posty: 1166
Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 20:19
13
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Anarchy97 »

Ogólnie klimat chciałem utrzymać w sferach przestępczych, a za razem uczynić głównego bohatera postacią pozytywną
Taki trochę Brian O'Conner, tylko w realiach Polski Ludowej :)

Czyli bohater tracący pracę w policji z jakiśtam przyczyn, żeby przeżyć staje się przestępcą, ale w gruncie rzeczy jest dobry od początku do końca, ale ma taką pracę a nie inną.
Obrazek
Obrazek
Konto zablokowane przez administratora.
Awatar użytkownika
Ydur
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 15:41
7

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Ydur »

Rozumiem, zedytuję moją fabułę.
Mam pytanie, co powiesz na to, by parę pierwszych misji było związanych z policją? Nie! Co ty napisałeś? Z milicją!
Awatar użytkownika
Anarchy97
Administrator
Posty: 1166
Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 20:19
13
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Throwback: powrót do PRL-u

Post autor: Anarchy97 »

Pisałem o o'connerze :) No u nas oczywiście wyleci z milicji.

W starym szkicu fabuły było, że pierwsza misja to kradzież milicyjnego malucha i przerobienie na cywila, ale oczywiście nie ma jak tego zrobić w grze, będzie trzeba wspomnieć o tym w prologu.
Obrazek
Obrazek
Konto zablokowane przez administratora.
ODPOWIEDZ