- NIEZBĘDNIK - http://centrum-ms.pl/dodatki/NMM.zip
W "Niezbędniku ModMakera" musicie mieć:
- kreator pliku Files
- plik "screen.htm" (w nim nic nigdy nie zmieniacie)
- plik "screen.png" (tu wklejajcie wasze screeny, postępując zgodnie z niniejszym tutorialem)
- plik "licencja.txt" - przykładowa licencja (tu: autor, nazwa auta/trasy)
- plik "kolory.txt" - tu zamieszczacie spis kolorów waszego auta
Po konsultacji z Adminem niektóre ZAUFANE osoby dostaną hasło do ftp.
Osoby te muszą należeć do Grupy ModMaker's lub być zaufanymi i odpowiedzialnymi userami.
Więc, zaczynamy!
1.Najważniejszy jest plik FILES.DAT, bowiem w nim znajdować się będą pliki dodatku.
Więc: jak ten plik stworzyć?
Bardzo proste!
Otwórz aplikację "Kreator pliku Files'" , wybierz lokalizację folderu dodatku:
np: "C:\\Program files\MS2 Demo\DATA\CARS\MALUCH\"
Kliknij "Buduj" i plik pojawi się w folderze, w którym jest "Kreator pliku Files"
2.pi***ołki - czyli licencja + opis oraz screen.
a)Screen musi być w formacie PNG, najlepiej jakby był w rozdzielczości 512x265 lub skalarnej (1024x512, 256x128)
Dodatkowo musi być plik SCREEN.htm, w którym nic nie zmieniacie.
b)Licencja + opis.
Najlepsza formułka - opisana w pliku "licencja.txt"
Nie możecie zmienić nazwy tego pliku, bo nie zadziała.
3. KOLORY SAMOCHODU!!!
Wydaje mi się, że jest to najtrudniejszy etap tworzenia dodatku w MIO.
Najbardziej skomplikowany.
Każdy skin, który ma być wymiennikiem koloru w aucie, musi posiadać MAXYMALNIE 3 textury!!!
Czyli gdy w aucie jest np. 4 textury odpowiedzialne za kolor karoserii, nie wchodzi w rachubę w ogólę jakakolwiek możliwość zmiany koloru auta.
Gdy jednak jest odpowiednia ilość textur odpowiedzialnych za kolor (0-3)
musicie umieścic pliki w folderze z nazwą tego koloru.
Za to liczba kolorów nieograniczona.
Wiem że jest to zagmatwane, więc podam przykład.
Mój nowy malczan ma np 4 textury.
1 - od wnętrza
2 - od felgi
3 - od karoserii
4 - też od karoserii
Do 3 i 4 dorabiam skin np. w kolorze czerwonym, i umieszczam te 2 textury w folderze "czerwony".
TexCode: co to jest?
TexCode jest to nazwa textury z folderu z kolorem. Np. dla klasycznego malucha, texcode'em jest "126_a.bmp" - czyli po prostu jej nazwa.
FTP!!! Gdy jakaś osoba z Mod makers (jest to koniczny przywilej) zechce dać auto do kolekcji MIO, musi skontaktować się z jednym z adminów (Vladzimierz odpada)
I otrzyma Hasło i Username'a do naszego Servera.
Adres do menadzera otrzyma razem z hasłem i username'em.
Tyle, co mogę powiedzieć na temat ftp:
Wszystko pakujecie do 1 archiwum
- FILES.DAT!!!
- screen.htm
- screen.png
- licencja.txt
- kolory.txt (opcjonalnie)
- oraz foldery z kolorami np: "nasze_archiwum.zip\czerwony" albo "nasze_archiwum.zip\zielony" (opcjonalnie)
Archiwum .zip albo .rar wysyłacie na ftp, do folderu waszego dodatku czyli:
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/
I tam się wam wszystko wypakuje. Powstaną pliki:
Kod: Zaznacz cały
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/files.dat
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/screen.htm
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/screen.png
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/licencja.txt
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/kolory.txt
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/nazwa_koloru/textura1.bmp
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/nazwa_koloru/textura2.bmp
MAXYMALNA ILOŚĆ TEXTUR ODPOWIADAJĄCYCH ZA KOLOR = 3 !!!
ILOŚĆ KOLORÓW NIEOGRANICZONA!!!
FLASHCODE i LOGCODE:
Nazwa folderu z plikami na serverze to będzie FlshCode dla instalatora,
zaś LogCode to nic innego, jak linijka do Cars.txt lub Tracks.txt
to tyle, w razie niejasność nie bójcie się pisać w tym temacie.
Pozdro - Emilian "Anarchy97" Rymarowcz (MS2 team alfa)