UMIESZCZANIE AUT W MIO!

Ogólne rozmowy o Maluch Sim 2.
Awatar użytkownika
Anarchy97
Administrator
Posty: 1166
Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 20:19
13
Lokalizacja: PL
Kontakt:

UMIESZCZANIE AUT W MIO!

Post autor: Anarchy97 »

Zanim zaczniecie, musicie mieć "Niezbędnik modmakera" czyli zbiór plików będący szablonem dla twoich aut do MIO.

- NIEZBĘDNIK - http://centrum-ms.pl/dodatki/NMM.zip

W "Niezbędniku ModMakera" musicie mieć:

- kreator pliku Files
- plik "screen.htm" (w nim nic nigdy nie zmieniacie)
- plik "screen.png" (tu wklejajcie wasze screeny, postępując zgodnie z niniejszym tutorialem)
- plik "licencja.txt" - przykładowa licencja (tu: autor, nazwa auta/trasy)
- plik "kolory.txt" - tu zamieszczacie spis kolorów waszego auta


Po konsultacji z Adminem niektóre ZAUFANE osoby dostaną hasło do ftp.

Osoby te muszą należeć do Grupy ModMaker's lub być zaufanymi i odpowiedzialnymi userami.

Więc, zaczynamy!

1.Najważniejszy jest plik FILES.DAT, bowiem w nim znajdować się będą pliki dodatku.

Więc: jak ten plik stworzyć?

Bardzo proste!

Otwórz aplikację "Kreator pliku Files'" , wybierz lokalizację folderu dodatku:

np: "C:\\Program files\MS2 Demo\DATA\CARS\MALUCH\"

Kliknij "Buduj" i plik pojawi się w folderze, w którym jest "Kreator pliku Files"

2.pi***ołki - czyli licencja + opis oraz screen.

a)Screen musi być w formacie PNG, najlepiej jakby był w rozdzielczości 512x265 lub skalarnej (1024x512, 256x128)

Dodatkowo musi być plik SCREEN.htm, w którym nic nie zmieniacie.

b)Licencja + opis.

Najlepsza formułka - opisana w pliku "licencja.txt"

Nie możecie zmienić nazwy tego pliku, bo nie zadziała.

3. KOLORY SAMOCHODU!!!

Wydaje mi się, że jest to najtrudniejszy etap tworzenia dodatku w MIO.

Najbardziej skomplikowany.

Każdy skin, który ma być wymiennikiem koloru w aucie, musi posiadać MAXYMALNIE 3 textury!!!

Czyli gdy w aucie jest np. 4 textury odpowiedzialne za kolor karoserii, nie wchodzi w rachubę w ogólę jakakolwiek możliwość zmiany koloru auta.

Gdy jednak jest odpowiednia ilość textur odpowiedzialnych za kolor (0-3)

musicie umieścic pliki w folderze z nazwą tego koloru.

Za to liczba kolorów nieograniczona.

Wiem że jest to zagmatwane, więc podam przykład.

Mój nowy malczan ma np 4 textury.

1 - od wnętrza

2 - od felgi

3 - od karoserii

4 - też od karoserii

Do 3 i 4 dorabiam skin np. w kolorze czerwonym, i umieszczam te 2 textury w folderze "czerwony".

TexCode: co to jest?

TexCode jest to nazwa textury z folderu z kolorem. Np. dla klasycznego malucha, texcode'em jest "126_a.bmp" - czyli po prostu jej nazwa.

FTP!!! Gdy jakaś osoba z Mod makers (jest to koniczny przywilej) zechce dać auto do kolekcji MIO, musi skontaktować się z jednym z adminów (Vladzimierz odpada)

I otrzyma Hasło i Username'a do naszego Servera.

Adres do menadzera otrzyma razem z hasłem i username'em.

Tyle, co mogę powiedzieć na temat ftp:

Wszystko pakujecie do 1 archiwum
- FILES.DAT!!!
- screen.htm
- screen.png
- licencja.txt
- kolory.txt (opcjonalnie)
- oraz foldery z kolorami np: "nasze_archiwum.zip\czerwony" albo "nasze_archiwum.zip\zielony" (opcjonalnie)

Archiwum .zip albo .rar wysyłacie na ftp, do folderu waszego dodatku czyli:

http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/

I tam się wam wszystko wypakuje. Powstaną pliki:

Kod: Zaznacz cały

http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/files.dat
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/screen.htm
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/screen.png
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/licencja.txt
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/kolory.txt
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/nazwa_koloru/textura1.bmp
http://centrum-ms.pl/dodatki/mój_dodatek/nazwa_koloru/textura2.bmp
i jeśli chodzi o kolory to jeszcze raz powiem:

MAXYMALNA ILOŚĆ TEXTUR ODPOWIADAJĄCYCH ZA KOLOR = 3 !!!

ILOŚĆ KOLORÓW NIEOGRANICZONA!!!

FLASHCODE i LOGCODE:

Nazwa folderu z plikami na serverze to będzie FlshCode dla instalatora,

zaś LogCode to nic innego, jak linijka do Cars.txt lub Tracks.txt



to tyle, w razie niejasność nie bójcie się pisać w tym temacie.

Pozdro - Emilian "Anarchy97" Rymarowcz (MS2 team alfa)
Obrazek
Obrazek
Konto zablokowane przez administratora.
ODPOWIEDZ