Strona 1 z 1

Co dalej

: niedziela 08 lut 2015, 20:17
autor: Anarchy97
Pod swoją nieobecność usiłowałem znaleźć kogoś, kto lepiej ogarnia BB.

Z racji tego, że umiejętności wszystkich ludzi z naszego forum razem zebranych są za małe, by pisać tak rozbudowaną grę jak Throwback w tak przestarzałym języku jak Blitz, uruchomiłem kilka starych kontaktów z Warsztatu.

Udzielało się tam dwóch gości, każdy z nich w 2013 roku oferował swoją programistyczną pomoc w tworzeniu gry.
Jednak od tamtego czasu sporo się pozmieniało, teraz żaden z nich nie wyraził chęci współpracy.

Throwback aktualnie jest takim stadium, że już praktycznie ja nawet nie wiem co się tam dzieje, mimo że to właśnie ja powinienem to wiedzieć.

Być może (a nawet na pewno) mam za małe doświadczenie w kodowaniu, a kod który w sumie liczy ileś tysięcy linijek to dla mnie zdecydowanie z dużo.

U nas na forum też nikt poza mną i Małym nie miał do tej pory styczności z Blitzem, a całkowity żółtodziób po prostu nie ma możliwości zabrania się za to, bo kod jest zbyt skomplikowany, żeby mógł być dla kogoś polem do poznawania tego języka.
Jak ktoś nie robił nigdy nic w BB, to tego kodu nie ugryzie z żadnej strony.

Pisanie gry przerasta nasze - a przynajmniej moje - umiejętności, więc myślę że lepszą drogą byłoby znalezienie innego engine'a, najlepiej żeby nie był oparty na 15-letniej technologii jak BB, tyle że ja się na tym kompletnie nie znam, bo taki ze mnie programista jak rybak.

No, ale. Mamy trochę modeli, mamy fabułę, mamy też mniej więcej wizję, jak gra miałaby wyglądać.
Potrzeba nam tylko programisty, który będzie zdolny do zrobienia tej gry.
Wyrwaliśmy się trochę z motyką na słońce, bo był taki czas, że sam wierzyłem w to, że tą grę kiedyś skończymy. Do pewnego momentu szło dosyć gładko (mimo że BB wiele razy płatał nam figle, męczyliśmy się z cząsteczkami, z cieniami...), jednak w pewnym momencie wszystko na raz stanęło, bo nie było wiadomo za co się w ogóle zabierać, bo roboty było za dużo, a umiejętności za mało.

Nie mam mózgu do robienia aż takich rzeczy.

No i pytanie - co dalej? Projekt leży, nie ma co ukrywać. Od dłuższego czasu nie ma żadnego postępu.
A wyjść jest kilka.

1) Możemy wstawić grę w takim stanie jak jest, a jest w stanie kiepskim, tylko po to żeby ludzie z forum mogli sobie pojeździć bez sensu po planszy.

2) Możemy próbować szukać kogoś, kto dokończy grę w BlitzBasic

3) Możemy zmienić silnik, zacząć robić wszystko od nowa, ale też nie w 2 osoby (bo to samobójstwo), tylko przynajmniej w kilka, stworzyć ogarniętą ekipę, gdzie każdy będzie robił coś co umie dobrze, żeby nikt nie musiał po nim poprawiać.

Proszę o poważne odpowiedzi, o poważne myślenie, po prostu sprawa jest taka, czy komukolwiek będzie chciało się ciągnąć ten projekt.


Pozdrawiam.

Re: Co dalej

: niedziela 08 lut 2015, 21:03
autor: Blastoren
No to się wypowiem.
Jako że wróciłem możecie na mnie liczyć, moge się jakimiś grafikami, logami itp. pobawić :>
Wg. mnie:
Punkt 1 i 3.
1- Wypuście co zrobiliście, a nóż kiedyś się przyda. A no i fajnie się tak jeździ ( przynajmniej dla mnie)
2- Nie warto. Co za przjemność? Żadna ;) (Też wg. mnie :D )
3- Najlepsze wg. mnie. Osobiście proponuję:

Unity 3D - dobry silnik, znany, dużo dodatków w necie.
Blender - Lizak coś o nim wspominał
3D Rad - Sama grafika okropna nie jest, ludzi wyciągali z niego wiele. Jest też najłatwiejszy w obsłudze. Niestety fizyka gry itp. jest lekko mówiąc słaba.

Pozdrawiam

Re: Co dalej

: niedziela 08 lut 2015, 22:14
autor: stirlitz
Myślę, że punkt 3 to najlepsze rozwiązanie. Ze względu na to, że jako tako ogarniam Wingsa, to mogę jakieś modele robić.
Dodam jeszcze takie pytanie od siebie: założeniem projektu dalej ma być możliwość uruchomienia tego na starym sprzęcie?

Re: Co dalej

: niedziela 08 lut 2015, 22:23
autor: Maly
Jeśli mamy użyć jakiegoś nowszego silnika, to z uruchomieniem na starszym sprzęcie (bez shader model 3.0 itp.) może stać się niemożliwe.

Re: Co dalej

: niedziela 08 lut 2015, 22:37
autor: Anarchy97
W przypadku mojego sprzętu to jest to na bank niemożliwe. 3DRadem już się kiedyś bawiłem, szczerze mówiąc nie uważam żeby był to ?engine? (?program?) w którym można by robić rozbudowane gry.

Max jego możliwości jest pokazany w demówkach, niestety to wszystko.

Więc szukamy człowieka, który ma chęci, sprzęt i smykałkę do robienia gry, wymagane jest JAKIEKOLWIEK pojmowanie programowania, czyli na forum nie bardzo mamy z czego wybierać.

Re: Co dalej

: piątek 13 lut 2015, 17:18
autor: Lizak
Mówiłem już dawno temu, żebyś sobie kogoś do pomocy znalazł. :/

1. Dla ciekawości można
2. Słabo to widzę.
3. Tak. Unity, Torque 3D, Source, Cry Engine(1 - stary, ale ładny, odpala nawet na lodówkach)?

Ja jestem do usług.

Re: Co dalej

: piątek 13 lut 2015, 17:30
autor: Maly
W kraj endżin jest słaba fizyka pojazdów.

Re: Co dalej

: piątek 13 lut 2015, 17:31
autor: Lizak
W dotychczasowym Throwbacku też nie była najlepsza.

Re: Co dalej

: piątek 13 lut 2015, 17:36
autor: Maly
Ale i tak lepsza. :P

Re: Co dalej

: piątek 29 lip 2016, 22:21
autor: Bulo
a może jMonkeyEngine :?:

i olej archaiczny sprzęt. no chyba, że chcesz żeby ruszyło też na 68k :lool:

Re: Co dalej

: piątek 29 lip 2016, 22:29
autor: Maly
Temat jest już wysoce nieaktualny i gra jest dalej rozwijana na silniku Blitz3D.

Re: Co dalej

: piątek 29 lip 2016, 22:31
autor: Anarchy97
Od czasu założenia tego tematu gra jednak JAKOŚTAM ruszyła :)
Jakimś cudem prace idą naprzód, i jesteśmy już zdecydowanie bliżej końca niż początku.

BlitzBasic został, komputer mam nadal ten sam (jak to ująłeś - ARCHAICZNY), więc zmiana silnika nie wchodzi za bardzo w grę.
Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Na razie STAY TUNED :)