Blok wschodni 0.3???
Blok wschodni 0.3???
Hej wszystkim! Dział martwy od kilku lat, tak samo jak gry na których opiera się to forum... sporo się pozmieniało w ostatnim czasie. Dokładnie 11 lat temu zacząłem się bawić w mody i gamedev, ehh nostalgia Jest tu w ogóle ktoś ktoś z lat 2010-2013?
Działam sobie ostatnio wieczorkami taki projekcik, nie jestem jeszcze pewien jak powinien wyglądać bo wiadomo, gry w stylu maluchsim były passe już w 2010... Ale mam parę pomysłów które będę rozwijał. Na chwilę obecną zrobiłem kilka assetów i prostacki silnik w blitz3d ale jako że jest on martwy i ma nieprawdopodobną liczbę ograniczeń to dalsze prace będą kontynuowane na unity. Nie zajmuję się zawodowo ani nie zajmowałem programowaniem itd więc wiadomo - podejście hobbystyczne. Z tworzeniem gier nie mialem styczności praktycznie od czasów tworzenia pierwszej wersji gry blok wschodni także wypadło się trochę z obiegu...
Projekt będzie w 100% open source, modele będą wisieć na dysku google a wszelaki kod w serwisie github.
Pozdrawiam.
Działam sobie ostatnio wieczorkami taki projekcik, nie jestem jeszcze pewien jak powinien wyglądać bo wiadomo, gry w stylu maluchsim były passe już w 2010... Ale mam parę pomysłów które będę rozwijał. Na chwilę obecną zrobiłem kilka assetów i prostacki silnik w blitz3d ale jako że jest on martwy i ma nieprawdopodobną liczbę ograniczeń to dalsze prace będą kontynuowane na unity. Nie zajmuję się zawodowo ani nie zajmowałem programowaniem itd więc wiadomo - podejście hobbystyczne. Z tworzeniem gier nie mialem styczności praktycznie od czasów tworzenia pierwszej wersji gry blok wschodni także wypadło się trochę z obiegu...
Projekt będzie w 100% open source, modele będą wisieć na dysku google a wszelaki kod w serwisie github.
Pozdrawiam.
- Maly
- Administrator
- Posty: 1086
- Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 14:28
- 13
- Lokalizacja: Groß Born
- Kontakt:
Re: Blok wschodni 0.3???
Bardzo ciekawa inicjatywa! Tak w sumie to można powiedzieć, że to już tworzenie takiej gry na styl retro i z pewnością znaleźli by się ludzie, którzy chętnie pograliby w taki tytuł (np. ja ). Na forum jeszcze czasami chyba wpada supra107, który też jest praktycznie od początku istnienia tej strony.
Re: Blok wschodni 0.3???
Gra będzie jak najbardziej retro, grafika poziomów w stylu mocno nawiązującym do NFS 6 natomiast modele aut low poly z teksturami ze zdjęć, tak jak to było w bloku wschodnim. Myślę nad jakimś fajnym stylem rozgrywki ale to jeszcze wyjdzie w praniu, nie ma co zaprzatac tym sobie głowy na tym etapie.
Na chwilę obecną mam rozpisane funkcje i możliwości najblizszych kilku wersji, nie przewiduje bowiem wydania jednej wielkiej z wszelkimi ficzerami bo wiadomo że robi się z tego wielki projekt który ciężko skończyć. Raczej mniejsze ale dopracowane wersje, przewiduje że pierwsza z jednym autem i prostym modelem jazdy uda się udostępnic nie później niż w lipcu a przynajmniej do tego będę dążyć.
Na chwilę obecną mam rozpisane funkcje i możliwości najblizszych kilku wersji, nie przewiduje bowiem wydania jednej wielkiej z wszelkimi ficzerami bo wiadomo że robi się z tego wielki projekt który ciężko skończyć. Raczej mniejsze ale dopracowane wersje, przewiduje że pierwsza z jednym autem i prostym modelem jazdy uda się udostępnic nie później niż w lipcu a przynajmniej do tego będę dążyć.
- Maly
- Administrator
- Posty: 1086
- Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 14:28
- 13
- Lokalizacja: Groß Born
- Kontakt:
Re: Blok wschodni 0.3???
W takim razie życzę powodzenia i byłoby miło jakbyś w miarę możliwości co jakiś czas dzielił się tutaj postępami w tworzeniu gry.
Re: Blok wschodni 0.3???
Byłoby super zagrać w taką gierke. Daniel123 też tu jest
Pozdro Daniel123
FIAT Cinquecento driver
Wchodzę bokiem moim cientkiem
FIAT Cinquecento driver
Wchodzę bokiem moim cientkiem
- Vapordude
- Wtajemniczony
- Posty: 115
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2016, 17:49
- 7
- Lokalizacja: Polska
Re: Blok wschodni 0.3???
Życzę powodzenia w tworzeniu tej gry.
A mam takie pytanie: Jakie będą samochody w tej grze?
A mam takie pytanie: Jakie będą samochody w tej grze?
░░░░░▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄░░░░░
░░░░█░░░░░░░░░░░░░█░░░░
░░░█░░▄▄▄░░░░░▄▄▄░░█░░░
░░░█░░███░░▄░░███░░█░░░
░░░▄█░▄░░░▀▀▀░░░▄░█▄░░░
░░░█░░▀█▀█▀█▀█▀█▀░░█░░░
░░░░██▄▄▀▀▀▀▀▀▀▄▄██░░░░
░░░░░░░░▀▀▀▀▀▀▀░░░░░░░░
░░░░█░░░░░░░░░░░░░█░░░░
░░░█░░▄▄▄░░░░░▄▄▄░░█░░░
░░░█░░███░░▄░░███░░█░░░
░░░▄█░▄░░░▀▀▀░░░▄░█▄░░░
░░░█░░▀█▀█▀█▀█▀█▀░░█░░░
░░░░██▄▄▀▀▀▀▀▀▀▄▄██░░░░
░░░░░░░░▀▀▀▀▀▀▀░░░░░░░░
Re: Blok wschodni 0.3???
Fajnie że jest jakieś zainteresowanie, dzięki chłopaki!
Co do aut, to zależy od tego jak będzie rozwijał się projekt, a konkretnie od tego jaki model jazdy i ogólnej rozgrywki będzie bardziej wciągający. Koncepcje są dwie - więcej marek ale mniejsze rozdrobnienie "wersjowe" albo wręcz odwrotnie, kilka wersji jednego modelu np. różne polonezy(zwykłe, rajdowe, jakieś concepty itp.). Ogólna lista nie jest gotowa bo stworzenie takiego auta nie będzie trwało miesiącami, polycount na auto to MAX 500 czworokątów, cała zabawa będzie polegała na przygotowaniu ładnych tekstur. Taką koncepcję przyjęliśmy w pierwszym bloku wschodnim i taką koncepcję zamierzam kontynuować bo jest spoko i mi się podoba XD
W sytuacji gdzie stworzenie auta trwa max tydzień można sobie pozwolić na sytuację gdzie wychodzi nowa wersja gry, wrzucam ankietę "jakie auto chcecie w następnej?" i na następną wersję jest gotowe. I taki też rozwój projektu mi się marzy, grunt to przygotować "bazę" z fajnym modelem jazdy, cały rozwój "wszerz" może się rozwijać w następnych wersjach.
Ale tak jak mówię, wszystko wyjdzie w praniu i obecny okres to coś w rodzaju przedprodukcji, mam kilka prostych assetów jeśli chodzi o auta i kawałeczek trasy, zainstalowałem się na unity i przygotowuję model jazdy. Cała gra nie będzie żadnym tam symulatorem, stawiam na typowo "nfsowy", arcade'owy styl jazdy, gra ma przede wszystkim wciagać i dawać frajdę. Rozważam pójście tego projektu w dwie głowne strony - rajdówka/wyścigówka po zamkniętych torach zwykłymi(w mniejszej ilości) i "wyścigowymi"(takich miałoby być więcej) autkami LUB bardziej "otwartomiastowy" styl z szerszą gamą marek i pojazdów gdzie cała frajda ma polegać na jak najszybszym "śmiganiu" autem po mieście.
Dlatego też po zaimplementowaniu jakiegoś fajnego trybu jazdy przyjdzie czas na budowanie prościutkich mapek i testowaniu rozgrywki, na chwilę obecną spędzam więcej czasu na granie w nfs PU, HP2 i inne stare gierki niż na budowaniu swojej gry bo jakiś tam model jazdy się skleci, community i ilość tutoriali do unity jest duża i zawsze coś tam się podziała, bardziej zalezy mi na tym żeby gra nie wiała nudą. Nfsy miały kilka rozwiązań które sprawiały że jeździło się przyjemnie, coś fajnego było w konstrukcji tras i gameplayu.
Dodatkowo po oglądnięciu jak wygląda "projekt" unity stwierdziłem że prościej będzie po prostu umieszczać pliki w całości na dysku google, nie bawić się w udpstępnianie modeli i kodu osobno.
Ale się rozpisałem, ja pikole XD
Co do aut, to zależy od tego jak będzie rozwijał się projekt, a konkretnie od tego jaki model jazdy i ogólnej rozgrywki będzie bardziej wciągający. Koncepcje są dwie - więcej marek ale mniejsze rozdrobnienie "wersjowe" albo wręcz odwrotnie, kilka wersji jednego modelu np. różne polonezy(zwykłe, rajdowe, jakieś concepty itp.). Ogólna lista nie jest gotowa bo stworzenie takiego auta nie będzie trwało miesiącami, polycount na auto to MAX 500 czworokątów, cała zabawa będzie polegała na przygotowaniu ładnych tekstur. Taką koncepcję przyjęliśmy w pierwszym bloku wschodnim i taką koncepcję zamierzam kontynuować bo jest spoko i mi się podoba XD
W sytuacji gdzie stworzenie auta trwa max tydzień można sobie pozwolić na sytuację gdzie wychodzi nowa wersja gry, wrzucam ankietę "jakie auto chcecie w następnej?" i na następną wersję jest gotowe. I taki też rozwój projektu mi się marzy, grunt to przygotować "bazę" z fajnym modelem jazdy, cały rozwój "wszerz" może się rozwijać w następnych wersjach.
Ale tak jak mówię, wszystko wyjdzie w praniu i obecny okres to coś w rodzaju przedprodukcji, mam kilka prostych assetów jeśli chodzi o auta i kawałeczek trasy, zainstalowałem się na unity i przygotowuję model jazdy. Cała gra nie będzie żadnym tam symulatorem, stawiam na typowo "nfsowy", arcade'owy styl jazdy, gra ma przede wszystkim wciagać i dawać frajdę. Rozważam pójście tego projektu w dwie głowne strony - rajdówka/wyścigówka po zamkniętych torach zwykłymi(w mniejszej ilości) i "wyścigowymi"(takich miałoby być więcej) autkami LUB bardziej "otwartomiastowy" styl z szerszą gamą marek i pojazdów gdzie cała frajda ma polegać na jak najszybszym "śmiganiu" autem po mieście.
Dlatego też po zaimplementowaniu jakiegoś fajnego trybu jazdy przyjdzie czas na budowanie prościutkich mapek i testowaniu rozgrywki, na chwilę obecną spędzam więcej czasu na granie w nfs PU, HP2 i inne stare gierki niż na budowaniu swojej gry bo jakiś tam model jazdy się skleci, community i ilość tutoriali do unity jest duża i zawsze coś tam się podziała, bardziej zalezy mi na tym żeby gra nie wiała nudą. Nfsy miały kilka rozwiązań które sprawiały że jeździło się przyjemnie, coś fajnego było w konstrukcji tras i gameplayu.
Dodatkowo po oglądnięciu jak wygląda "projekt" unity stwierdziłem że prościej będzie po prostu umieszczać pliki w całości na dysku google, nie bawić się w udpstępnianie modeli i kodu osobno.
Ale się rozpisałem, ja pikole XD
- Vapordude
- Wtajemniczony
- Posty: 115
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2016, 17:49
- 7
- Lokalizacja: Polska
Re: Blok wschodni 0.3???
Dzięki że mi odpisałeś. Widzę że się szykuje fajna gra w stylu NFS.
Mam jeszcze jedno pytanie: jeżeli będą tryby wyścigowe tak jak z NFS to będzie też opcja swobodnej jazdy i pościgów?
Sorry że tak dużo pytam. xd
Mam jeszcze jedno pytanie: jeżeli będą tryby wyścigowe tak jak z NFS to będzie też opcja swobodnej jazdy i pościgów?
Sorry że tak dużo pytam. xd
░░░░░▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄░░░░░
░░░░█░░░░░░░░░░░░░█░░░░
░░░█░░▄▄▄░░░░░▄▄▄░░█░░░
░░░█░░███░░▄░░███░░█░░░
░░░▄█░▄░░░▀▀▀░░░▄░█▄░░░
░░░█░░▀█▀█▀█▀█▀█▀░░█░░░
░░░░██▄▄▀▀▀▀▀▀▀▄▄██░░░░
░░░░░░░░▀▀▀▀▀▀▀░░░░░░░░
░░░░█░░░░░░░░░░░░░█░░░░
░░░█░░▄▄▄░░░░░▄▄▄░░█░░░
░░░█░░███░░▄░░███░░█░░░
░░░▄█░▄░░░▀▀▀░░░▄░█▄░░░
░░░█░░▀█▀█▀█▀█▀█▀░░█░░░
░░░░██▄▄▀▀▀▀▀▀▀▄▄██░░░░
░░░░░░░░▀▀▀▀▀▀▀░░░░░░░░
Re: Blok wschodni 0.3???
Na pewno będzie jakiś podział na tryby, tak żeby można było mówić w ogóle o jakims gameplayu ale co konkretnie - nie wiadomo. Na pewno coś w stylu time trial, takim moim marzeniem jest żeby dało się to zgrać z jakąś tabelą wyników np. na forum, tak żeby dało się robić turnieje czy ogólnie rywalizowac z ludzmi z community. Ale to później, jak już będzie coś działało bo na razie za wcześnie zeby snuć takie plany...
Pościgow z policją nie będzie, nie będzie też osadzania gry w jakimś konkretnym czasie czy w ogóle tematów typu fabuła itd. Musi być frajda z jazdy, plansza będzie projektowana na równi z modelem jazdy, tak żeby wykorzystać jego wszelkie plusy i minusy. Przyjemne ma być po prostu granie w grę, wszelkie otoczki będzie się dało doklepać później. I właśnie dlatego projekt będzie otwarty. Na równi z nowymi wersjami będę wrzucać kompletne pliki projektu, tak że jeśli ktos ogarnia unity będzie sobie mógł coś przerobić, zrobić na podstawie tego co jest własną grę albo usprawnić to co jest np model jazdy, nowe auto, kawałek planszy, jakieś efekty typu dym itd, lepsze teksturki... i podesłać mi te usprawnienia czy dodatki, jak będą spoko to wrzucimy je do następnej wersji a jak kiedys stracę zainteresowanie projektem (bo na pewno tak będzie, nie oszukujmy się) to ktoś następny będzie mógł to pociągnąć dalej... moim następnym marzeniem jest jakby w takim przypadku projekt dalej był 100% otwarty. Ciekawe gdzie dzisaj byłby maluchsim 2 jakby był tworzony w czymś prostym jak np. unity i opensource? XD Także tak to bym chciał zeby wyglądało. A teraz pora zejść na ziemię i coś tam dłubać XD
Pościgow z policją nie będzie, nie będzie też osadzania gry w jakimś konkretnym czasie czy w ogóle tematów typu fabuła itd. Musi być frajda z jazdy, plansza będzie projektowana na równi z modelem jazdy, tak żeby wykorzystać jego wszelkie plusy i minusy. Przyjemne ma być po prostu granie w grę, wszelkie otoczki będzie się dało doklepać później. I właśnie dlatego projekt będzie otwarty. Na równi z nowymi wersjami będę wrzucać kompletne pliki projektu, tak że jeśli ktos ogarnia unity będzie sobie mógł coś przerobić, zrobić na podstawie tego co jest własną grę albo usprawnić to co jest np model jazdy, nowe auto, kawałek planszy, jakieś efekty typu dym itd, lepsze teksturki... i podesłać mi te usprawnienia czy dodatki, jak będą spoko to wrzucimy je do następnej wersji a jak kiedys stracę zainteresowanie projektem (bo na pewno tak będzie, nie oszukujmy się) to ktoś następny będzie mógł to pociągnąć dalej... moim następnym marzeniem jest jakby w takim przypadku projekt dalej był 100% otwarty. Ciekawe gdzie dzisaj byłby maluchsim 2 jakby był tworzony w czymś prostym jak np. unity i opensource? XD Także tak to bym chciał zeby wyglądało. A teraz pora zejść na ziemię i coś tam dłubać XD
Re: Blok wschodni 0.3???
Jeśli chcesz zdjęcia malucha na tekstury to mogę się postarać zrobić, zależy jak ze światłem będzie. Dźwięki ewentualnie też, ale gdzieś za miesiąc bo gaźnik wymontowałem i nie będzie mnie w Polsce.
Re: Blok wschodni 0.3???
Jak będzie coś trzeba to będę się odzywał
Jestem już na unity, auto stoi na kołach i nawet jeździ. Ładna pogoda i szkoda zamulać przy komputerze więc może dopiero w niedzielę wieczór znowu odpalę maraton starych gier i postaram się obrać jakiś kierunek jeśli chodzi o rodzaj prowadzenia wozów. Jak widać poziom to coś w rodzaju toru bo cały czas projekt skręca w stronę gry wyścigowo/rajdowej a nie fabularnej z otwartym światem.
Jestem już na unity, auto stoi na kołach i nawet jeździ. Ładna pogoda i szkoda zamulać przy komputerze więc może dopiero w niedzielę wieczór znowu odpalę maraton starych gier i postaram się obrać jakiś kierunek jeśli chodzi o rodzaj prowadzenia wozów. Jak widać poziom to coś w rodzaju toru bo cały czas projekt skręca w stronę gry wyścigowo/rajdowej a nie fabularnej z otwartym światem.
Re: Blok wschodni 0.3???
Projekt żyje i ma się dobrze?
Re: Blok wschodni 0.3???
Projekt żyje ale w międzyczasie musiałem się zając innymi rzeczami, może jesienią coś ruszy. Generalnie dalej nie mam conceptu na to jaka do końca miała by to być gra. Jeśli chodzi o same tryby jazdy i wozy to jestem pewien na 100% rajdowo-arcadowego typu. Prosta fizyka, auta jak na zdjęciach wyżej. Ale konkretniej nie wiem, coś się wymyśli jak bdę miał więcej czasu
- Maly
- Administrator
- Posty: 1086
- Rejestracja: piątek 30 lip 2010, 14:28
- 13
- Lokalizacja: Groß Born
- Kontakt:
Re: Blok wschodni 0.3???
Ok, więc cierpliwie czekamy na dalsze postępy.